En fråga

Jag fick frågan idag, kan man förlåta ens partner när de varit otrogna?
 
Jag visste ärligt inte ritkigt vad jag skulle svara. Alla är olika, tar det olika hårt, och har olika känslor för personen som gjorde de. Alla människor är unika och med det i tankarna så ska jag förklara från min synvinkel.
 
Jag är vän med mitt ex som var otrogen, på många sätt.
Det tog oss väldigt lång tid att komma hit, under tiden pendlade jag mellan att vara arg och ledsen. Men oftast hoppades jag på att vara arg för det var så mycket lättare att hanteras med än att vara ledsen.
Vi höll kontakten från och till och emellanåt bröt jag den helt för att jag inte klarade det och för att det kändes som att vi bara gjorde det värre för varandra. Men samtidigt visste vi att vi alltid skulle finnas för varandra i dom där svåra stunderna.
 
Jag började släppa hans otrohet när han erkände det som jag "anklagade" honom för.
 
Jag har förlåtit honom men inte det han gjorde. Det lever kvar. Känslan lever kvar. Känslan att inte vara tillräcklig som patner som människa. Det lever kvar, och jag tror att det kommer leva kvar delsvis väääääldigt länge.
 
Jag är väldigt glad att vi kan ha denna kontakten och umgås. Och jag är väldigt glad för att både hans och min sambo är okej med detta. Jag har inget att dölja och ingen anledning till det heller.
 
Jag "misste" en patner men van något mycket mer värdefullt en vän =)!
 
Så kan man förlåta, ja men det måste få ta sin tid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0